Camper Pitstop Service

Op woensdag 13 maart starten wij weer met onze Camper Pitstop Service. Let op: Deze zal voortaan op de woensdagen zijn en niet meer op de maandagen! -> LET OP WOENSDAG 20 MAART GEEN PITSTOP!

Geschiedenis

Geschiedenis Liba Campers B.V.

Tijdens de kerstperiode van 2002 kochten Lisette en Bart (Liba) drie campers met het doel deze weer te verkopen. In februari 2003 waren ze al van eigenaar gewisseld. Dit is het begin van wat nu uitgegroeid is tot een gerenomeerd bedrijf in verkoop en onderhoud van nieuwe en gebruikte campers.

Al op jonge leeftijd sleutelde Bart aan brommers en verhandelde deze vervolgens. De paardenstallen van Lisette werden gebruikt als opslagruimte voor Bart’s handel. Als er een paard verkocht was en hiermee tijdelijk wat ruimte vrij kwam was Bart er als de kippen bij.

Bart Schoones is de spil van Liba. Hij is (bijna) altijd aanwezig en met zijn brede technische achtergrond is geen vraagstuk hem vreemd. Als chef werkplaats bij een Mercedes garage en met alle relevante diploma’s en handelsgeest op zak is de basis gelegd voor het zelfstandig ondernemerschap. Omdat het verkopen van de eerste drie campers erg snel verliep en hiermee het verder ontwikkelen van Liba veel tijd vroeg, was parttime werken voor zijn werkgever en voor de ontwikkeling van Liba geen optie. Alles kwam in een stroomversnelling. Een eigen onderneming was hiermee al snel een feit. In 2004 was het dealerschap van buscamper Bavariacamp de eerste stap naar professionalisering. Uitbreiding van de showroom was al snel noodzakelijk.

In het voorjaar van 2005 kwam het dealerschap van Bürstner erbij. In 2007 werd BavariaCamp afgestoten en kwamen de topmerken Pilote en Le Voyageur naast het gerenommeerde Bürstner.

In augustus 2007 heeft een brand de werkplaats vernietigd. Na een herbouwperiode is een nieuwe showroom gebouwd en is de oude showroom verbouwd tot professionele werkplaats. Met de heropening in mei 2008 heeft Liba een nieuw uiterlijk waarbij luxe en gemoedelijkheid hand in hand gaan. Een nieuw service- en onderhoudsconcept (zie ook knop Service) waarbij de klant centraal staat is een feit. Hierbij is het familiekarakter van Liba behouden.

In 2014 heeft Liba Campers een nieuwe service opgezet. 
De Camper Pitstop Service.

Hier kunt u op de aangegeven dagen (in de aangegeven periodes) terecht voor kleine spoedreparaties, zodat u uw vakantie zorgeloos kunt voortzetten.

Ook Lisette heeft het ondernemerschap in familiaire sfeer in het bloed. Jarenlang werkte ze bij haar vader Paul van Hees in zijn accountantskantoor. De basis voor het administratief en communicatief opzetten en onderhouden van Liba is hier gelegd.
Met Bart, dochters Tess en Denise vormt ze een hecht gezin. Ook haar vader Paul is veelvuldig aanwezig bij Liba. Paul vervult veel logistieke- en adviestaken. 

Kortom, Liba is een jong familiebedrijf waar klanten centraal staan en waar service, onderhoud en verkoop professioneel wordt bedreven.